Sušenje rajčica

Sušenje rajčica (paradajza, pomidora...) na suncu. Požurite dok traju ove vrućine.

 

Okus im je fantastičan, cijena im je paprena, kad kupujete prave, domaće, sušene, a postupak sušenja u kućnoj radinosti je više nego jednostavan. 

 

Zato požurite ako još niste, jer rajčice su na vrhuncu, a sunce je sad pravi saveznik u tom poslu. Može se ovo obaviti i u pećnici ako nemate sunčani balkon ili zgodan prostor gdje ima sunca cijeli dan.

 

Najbolje je imati rajčice koje imaju više mesa nego koštica, a to su vrste poput pelata ili šljivara.

 

Rajčicama ukloniti peteljke, operite ih, obrišite, manje narezati na polovice, a veće na četvrtine ili šestine itd...

 

Poslagati na plitke tacne, tepsije, bilo što, tako da se ne dodiruju. Posoliti ih i staviti na osunčano mjesto dok god ne budu dovoljno suhe, bez vlage. Sušenje može trajati nekoliko dana, ovisno o količini i jačini sunca. Može ih se pospremiti u papirnatu vrećicu, a može ih se i zaliti maslinovim uljem, pa dodati začine koje god poželite, ovisno o tome za koje jelo ćete ih upotrijebiti (bosiljak, origano, češnjak, papar...).

 

Svoje rajčice sam jučer ubrala, jutros narezala i poslagala na tacne i sad se suše na jakom suncu, na balkonu.

 

Ako nemate uvjeta za sušenje na otvorenom, tada se poslužite pećnicom ili dehidratorom. Sušite na 42°C. Odlično je ako imate ventilator u pećnici. Uglavnom, nakon prve ture znati ćete sve i dalje radite po svom guštu i potrebama.

 

Pošto se rajčice stisnu tokom sušenja, a bile su na tri tacne, prebacila sam sve na dvije tacne. Pomaže i to da budu tacne crne boje, pa se razvija veća temperatura, ali sunce može biti tako jako da odozdo izgore i pocrne, zato treba pripaziti. Preko noći su bile u stanu, pa je vlaga probila na površinu, ali su već nakon 10 minuta na suncu ponovo bile izvana suhe i proces sušenja se dalje normalno nastavlja. 

 

Rajčice možete vakumirati u vrećice ili slagati u staklenke i tako čuvati preko zime.

 

U staklenkama možete spremiti uz dodatak maslinovog ulja, malo šarenog papra (svježe mljevenog), češnjaka i bosiljka. 

 

Vezani članci:



Ostali članci

Chia puding sa šumskim voćem

Chia sjemenke opskrbljuju nas proteinima, vitaminima, mineralima kalcijem, kalijem, bakrom, željezom, manganom i cinkom

Čips od slatkog krumpira

Ukusni i hrskavi puni beta karotena, vitamina C i vitamin B6. Slatki krumpir dehidriran do hrskavosti, savršeno!

Prirodna zimnica - sušeno voće

Sušene breskve, šljive, jabuke - to su delicije posebnog mirisa, okusa, pa i izgleda, a jednostavno ih je pripremiti.

Energetske pločice sa trešnjama

Ove prijenosne pločice su sa prirodnim šećerima i antioksidansima iz suhih trešanja i datulja.