Konstipacija

Konstipacija

Konstipacija - taboo o kojemu nitko ne voli govoriti. Nedovoljna osvještenost i edukacija odraslih i djece...

Konstipacija - taboo o kojemu nitko ne voli govoriti

Većina holističkih liječnika slaže se po pitanju jednog; kronična konstipacija i zatrovanost crijeva uzrok su sve zabrinjavajućeg postotka mnogih degenerativnih bolesti suvremenog društva.

Nedovoljna osvještenost i edukacija odraslih i djece o primarnoj ulozi pravilnog funkcioniranja probavnog sustava na cjelokupno zdravlje uma, duha i tijela stavlja ga na posljednje mjesto ljestvice brige o sebi. 

 

Zbog čega dolazi do konstipacije?

Konstipacija/zatvor čini blokadu protoku životne (chi) energije u organizmu do koje dolazi zbog nepravilnog rada probavnog sustava. Za poremećaj u radu probavnog sustava krive su prije svega loše životne i prehrambene navike:

  • kronični nedostatak dobrih/prijateljskih bakterija
  • loša kvaliteta namirnica
  • kriva kombinacija namirnica
  • krivi odabir hrane
  • preobilati obroci
  • neredoviti obroci
  • premalo vode u organizmu
  • odgađanje odlaska na toalet
  • nedostatak biljnih vlakana u prehrani

Sve ovo s vremenom dovodi do simptoma poremećaja u probavnom sustavu (osjećaju nadutosti, težine i ostalih neugodnih simptoma), koji ako se zanemare dovode do kronične konstipacije.

 

1. DOBRE BAKTERIJE

Prisutnost dovoljne količine dobrih bakterija u našim crijevima ključna je za održavanje zdrave i aktivne probave. Nedostatak ili manjak istih, uzrokuje neravnotežu između dobrih i loših bakterija u crijevu što može rezultirati probavim smetnjama, začepljenjem probave, toksičnošću crijeva, acidičnošću organizma te smanjenom sposobnošću tijela da učinkovito iskoristi i preradi hranjive tvari iz namirnica. Svakodnevnim unosom probiotičkih kultura u obliku domaćeg kefira i/ili ostalih fermentiranih proizvoda, hranimo, jačamo i nastanjujemo unutrašnjost crijeva dobrim bakterijama. Ovim putem osiguravamo zdravu funkciju crijeva, efikasnu eliminaciju otpadnih tvari i prije svega ono najvažnije, a to je dobar imunitet.

 

2. LOŠA KVALITETA NAMIRNICA

Neredovita probava i konstipacija mnogima predstavljaju veliki problem pogotovo u današnjem užurbanom i uglavnom sjedelačkom načinu života. Pri odabiru prehrane kvaliteti namirnica posvećuje se premalo pozornosti, a zbog žurbe i praktičnosti bira se brza hrana loše kvalitete. Često puta smo u stresu i preskačemo obroke, a kad napokon pri kraju dana odlučimo jesti, dajemo si oduška i pretjerujemo u preobilnim porcijama hrane. Nažalost, najčešće je to prehrana koja se sastoji uglavnom od ind. procesirane hrane, nezdravih vrsta masnoća i mnogo mesa, sa premalo povrća, vlakana i nedovoljnog unosa vode. Takva hrana zakiseljuje organizam jer je teško probavljiva i treba joj puno vremena za preradu i prolazak kroz probavni trakt.

S druge strane, postoji i prehrana bogata svježim povrćem i voćem koja je lužnata, sadrži dosta vlakana i uz dovoljan unos vode koju treba piti tijekom dana, jednostavno će i brzo proći kroz probavni sustav istovremeno čisteći crijevne resice od akumuliranog otpada i nečistoća.

 

3. KRIVA KOMBINACIJA NAMIRNICA

Kriva kombinacija namirnica u istom obroku je još jedan razlog zbog kojeg se možemo suočiti sa problemom loše probave. Istovremeno kombiniranje teške i one lako probavljive hrane ili unošenje jedne za drugom bez dovoljno vremenskog razmaka, uzrokovati će probavne poteškoće zbog razlike u vremenu koje je potrebno da bi se pojedine vrste namirnica uspjele probaviti. Npr. meso je namirnica koja zahtjeva najduži period probave, dok je voću potrebno svega nekih pola sata.

Zato nije uputno uzimati voće nedugo nakon težih obroka, jer će u organizmu koji je već u procesu probavljanja prethodno unesenog obroka; izazvati proces vrenja, fermentaciju popraćenu nelagodom, plinovima, napuhivanjem. Voće je najbolje uzimati samo i to prije ili između težih obroka, upravo zbog kratkoće probavnog procesa. Isto se odnosi i na uzimanje tekućina, jer pijući uz obrok oslabljujemo moć svojih probavnih želučanih sokova da uspješno obavljaju proces razgradnje hrane.

 

4. PREKOMJERNA KONZUMACIJA ACIDIČNE HRANE

Konzumacija acidične hrane koja zakiseljuje organizam i potiče na stvaranje prekomjerne sluzi; hrana siromašna enzimima; stres i jedenje s nogu u žurbi (često uz premalo žvakanja) još više produžuju cjelokupni proces probave hrane. Sve ovo jako zamara tijelo i odgađa vrijeme eliminacije nepotrebnih, toksičnih tvari iz organizma. Što duže je nepotrebni otpad u probavnom traktu, on postaje sve krući, nepokretniji te stoga zahtjeva od organizma više energije da bi ga uspješno izbacio.

Ako nam je zbog premalo kretanja usporen i metabolizam, dolazi do pravog problema i kronične konstipacije. Toksične naslage ljepljivih nakupina koje oblažu stjenku crijeva počinju stvarati neprobojni zid koji će onemogućiti hranjivim nutrijentima da odlaze dalje putem krvi u organizam. Nagomilanim naslagama opterećena sluznica crijeva će s vremenom zbog štetnih gljivica i patogenih bakterija postati prošupljena. Štetni otpad i otpadni otrovi početi će se otpuštati u krvotok (osmozom kroz stjenku i u kapilare koje okružuju crijeva). Putem krvi dalje će kolati organizmom i štetiti organima, tkivima i stanicama sve više oslabljujući imunitet, te stvarati temelje za mnoga buduća kronična degenerativna oboljenja.

 

5. NEREDOVITA PROBAVA

Naše zdravlje ovisi o čistoći i kvaliteti organa i tkiva, ona ovise o čistoći i kvaliteti krvi, a krv ovisi o urednoj probavi i čistoći naših crijeva. Dakle, samo redovitom probavom i čišćenjem crijeva osiguravamo čistoću krvi koja potom može osvježena uspješno očistiti organe, tkiva i stanice od akumuliranog otpada.

Normalna, zdrava i redovita probava je rezultat tkz. „gastokoličkog“ refleksa koji se prirodno javlja nakon svakog punjenja želuca hranom. Kombinacija loše prehrane i susprezanje od redovitog odlaska na toalet, dovodi do poremećaja tog prirodnog refleksa. Da li ste znali, da je zamjenom prirođenog načina obavljanja nužde u stavu čučnja modernim sjedećim toaletima tkđ. onemogućeno potpuno pražnjenje crijeva?

 

6. TOKSIČNOST CRIJEVA

Stanje kronične konstipacije zahtjeva čišćenje i ispiranje crijeva od akumuliranih toksina koji su se taložili dugi niz godina. Najefikasniji način je hidrokolon tretman, no i ako sami kod kuće povremeno obavljamo ciklus ispiranja crijeva putem klistira, probavnom sistemu pomoći ćemo da povrati vitalnost i regularnu funkciju. Dubinsko čišćenje crijeva ispire tvrdokorne naslage sa stjenke, eliminira otvrdnjeli „čep“ (koji je stalni izvor otpadnih otrova koji cirkuliraju našim sistemom zagađujući krv), te na taj način omogućuje krvi i životnoj energiji da opet slobodno protječu tijelom.

Unošenje dovoljne količine čiste izvorske vode i biljnih vlakana kroz prehranu zelenim lisnatim povrćem i voćem, vitalno je za održavanje redovite probave i za zdravlje crijeva. Ako i dalje izostane regularna probava, preporuka je da se postupno uvede jutarnja konzumacija psylliuma (ljuskice sjemenki trputca) ili mala šalica prethodno namočenog lana. Obje alternative pružaju prirodan i cjelovit izvor vlakana i dobri su u poticanju probave.

Ne zaboravite! Povećan unos vlakana mora biti popraćen i povećanim unosom vode, jer vlakna upijaju tekućinu iz crijeva i ako je nema dovoljno, doći će do još jačeg začepljenja. Svakako pridodajte više pažnje Vašoj probavi, ne odgađajte odlaske na toalet. Sjetite se da svako odgađanje i susprezanje čini štetu dodatno zagađujući organizam. Obratite pozornost kako određena vrsta hrane i kombinacije namirnica utječu na Vašu probavu. Zapamtite, lakše je redovito održavati nego dugoročno popravljati počinjeni nemar prema vlastitom tijelu. Ono će Vam svoju zahvalnost pokazati putem zdravlja i vitalnosti.

 

Pozdravljam Vas do slijedeće  srijede!

 

Vaša urednica holističkog zdravlja na SirovaHrana.hr, 

Dorina Grgin

 
Sheraj :-)