Psyllium - izvor biljnih vlakana

Psyllium - izvor biljnih vlakana

Ljuskice indijskog trputca svima poznatije pod nazivom psyllium ljuskice, odličan su izvor biljnih vlakana.

Psyllium - ljuskice indijskog trputca, odličan su izvor biljnih vlakana

Ljuskice indijskog trputca (lat. Plantago ovata) svima poznatije pod nazivom psyllium ljuskice, odličan su izvor biljnih vlakana - ključnih za održavanje funkcionalnih, čistih i zdravih crijeva.

 

Veoma volim koristiti psyllium jer u sebi sadrži topiva i netopiva vlakna što ga čini izuzetnim u odnosu na mnoge druge izvore vlakana. Stupajući u kontakt s vodom, netopiva vlakna pretvaraju se u dragocjene čistaće našeg probavnog sustava. Upijajući vodu ona nabubre čak 40-70 puta i stvaraju želatinastu tvar koja poput četke nježno čisti i eliminira nakupine starog fekalnog otpada i nepoželjne toksine iz naših crijeva. Kako imaju veliku moć apsorpcije, osim toksina upijaju kolesterol i višak masnoća te odnose van iz tijela. Topiva vlakna imaju posve drugu ulogu. Poput dobrog organizatora ona se brinu da sve funkcionira kako treba. Pa tako nastoje stvoriti dobru zaštitu protiv raka i koronarnih bolesti, promoviraju rast dobrih bakterija, bave se izgradnjom zdrave crijevne flore i reguliracijom probave.

 

Osim što ih čiste psyllium ljuskice, imaju i sposobnost jačanja crijevnih stijenki i ono najvažnije - pospješuju asimilaciju hranjivih nutrijenata iz crijeva u krv. 

 

Redovito korištenje psylliuma spriječava daljnje akumuliranje toksina i stvaranje novih naslaga na samoj stijenci crijeva, smanjuje se period u kojem bakterije i suvišni otpad provode u crijevima prije same eliminacije. Tako se za čak 90% smanjuje ponovna apsorpcija toksina i bakterija nazad u krvotok. Pokazala su se od velike pomoći ljudima koji pate od učestalih probavnih poteškoća poput kronične konstipacije pa sve do onih ozbiljnijih oboljenja poput sindroma iritabilnog crijeva (IBS), crijevnog kolitisa, ateroskleroze.

 

Još jedna je prednost korištenja psylliuma. Možete ga koristiti i u svrhu zdravog načina regulacije težine. Povećanje njegovog volumena nakon konzumacije pozitivno utječe na smanjenje apetita, što svakako ide u prilog svim onima koji žele izgubiti na težini. Bitno je pritom da se psyllium uzme 30 minuta prije slijedećeg obroka.

 

S unosom vlakana treba krenuti postepeno i mora svakako biti popraćen povećanim unosom vode. U protivnome može doći do neželjenog začepljenja, a to je ono što doista nikome ne treba da se dogodi.

 

Najbolje ih je konzumirati ujutro, na prazan želudac. Dovoljna je jedna žličica ljuskica u čaši vode, promiješati i pričekati par minuta da nabubre i dobiju želatinastu strukturu, a potom polako popiti. Nakon 30-60 minuta može se konzumirati slijedeći obrok, a u međuvremenu treba popiti još vode (oko 1l) kako bi se olakšala, ubrzala i pojačala funkcija čišćenja i ne dođe do zastoja u probavi.

 

OK. gdje se može nabaviti psyllium?

Psyllium ljuskice danas možete pronaći u svim bolje opremljenim prodavaonicama zdrave prehrane. Trebaju biti organskog porjekla i ne sadržavati nikakve dodatke.

 

Ponovimo za kraj o psylliumu sve najbolje... 

Psyllium ljuskice sadrže topiva i netopiva vlakna što ih čini izuzetnim u odnosu na mnoge druge izvore vlakana.

  • reguliraju probavu i potpomažu eliminaciju neželjenog otpada
  • rješavaju problem proljeva ili konstipacije
  • štite i održavaju zdravlje crijeva
  • promoviraju rast dobrih bakterija, bave se izgradnjom zdrave crijevne flore
  • imaju sposobnost jačanja crijevnih stijenki
  • pospješuju asimilaciju hranjivih nutrijenata iz crijeva u krv
  • aktivno otklanjaju stare nakupine toksina, za čak 90% smanjuje se ponovna apsorpcija toksina i bakterija nazad u krvotok
  • smanjuje se period u kojem bakterije i suvišni otpad provode u crijevima
  • osim toksina upijaju kolesterol i višak masnoća te odnose van iz tijela, te tako smanjuju povišeni kolesterol i štite zdravlje srca
  • reguliraju stabilne razine šećera u krvi
  • pružaju dobru zaštitu protiv raka i koronarnih bolesti
  • pokazala su se od velike pomoći ljudima koji pate od učestalih probavnih poteškoća poput kronične konstipacije pa sve do onih ozbiljnijih oboljenja poput sindroma iritabilnog crijeva (IBS), crijevnog kolitisa, ateroskleroze
  • pomažu pri zdravom načinu regulacije težine

 

Nevjerojatno je koliko nam uvođenje nekih malih promjena u već ustaljene navike može donijeti velike, pozitivne rezultate i poboljšati nam kvalitetu života i zdravlja. Nadam se da nećete stati samo na čitanju ovog članka, učinite mali napor za sebe i ako već niste isprobajte psyllium ljuskice. 

 

Pozdravljam Vas do slijedeće  srijede!

 

Vaša urednica holističkog zdravlja na SirovaHrana.hr, 

Dorina Grgin

 
Sheraj :-)