Sirova prehrana 2. dio

Sirova prehrana 2. dio

Sirova prehrana daruje vam dodatno vrijeme jer vas puni energijom i bistrinom te ste u konačnici učinkovitiji.

Smjernice dr. Gabriela Cousensa

 

Dr. Gabriel Cousens i Centar Tree of life iz Arizone sirovom se prehranom koristi kao temeljem svih programa, programa održanja zdravlja, čišćenja te programa liječenja. Dr. Cousens provodi i program “preokretanja dijabetesa”. Autor je nekolicine knjiga temeljenih na vlastitome iskustvu te vlastitim kliničkim istraživanjima. Na internetskoj stranici piše blog te je održavao webinare što omogućava stalno ažuriranje sukladno novim saznanjima.

 

Recentne smjernice dr. Gabriela Cousensa naglašavaju važnost poticanja metabolizma masnoća koji je osnovni metabolizam, odnosno prebacivanje iz metabolizma ugljikohidrata koji je interventni. Naglašava važnost svjesne i individualne prehrane prilagođene psihofizičkoj konstituciji osobe, genetskim predispozicijama te trenutnim potrebama i situaciji. Individualan treba biti raspored obroka, količina, omjer namirnica u obroku, izbor strukture, boje, mirisa i okusa. Informacije trebaju poslužiti tek kao temelj iz kojega treba pronaći sasvim individualno, iskustveno dobro rješenje koje je zatim podložno promjenama. Većini će odgovarati smjernica od 50 % namirnica koje su prirodan izvor masnoća u odnosu na 20 : 30 % volumena namirnica koje su izvor ugljikohidrata, odnosno bjelančevina. Prirodan su izvor masnoća avokado, kokos, orašidi i sjemenke, hladno prešana ulja. Izvor visokokompleksnih ugljikohidrata uglavnom je zeleno lisnato povrće te voće niskoga glikemijskog indeksa, u prvome redu bobičasto voće. Izvor je aminokiselina zeleno lisnato povrće, alge, orašidi i sjemenke, supernamirnice i dr.

 

Oprez!

Pri uvođenju sirove prehrane treba biti svjestan nekoliko činjenica koje mogu ugroziti zdravlje.

 

Sirova prehrana potiče detoksikaciju na svim razinama. Tijelo se oslobađa nakupljenih toksina, fizičkih i mentalnih. Oslobađanje toksina može biti vrlo opasno ako je naglo te ako nije omogućena neka od faze eliminacije, odnosno ako nije stručno vođena. Čišćenje utječe i na apsorpciju lijekova pa tako i na apsorpciju inzulina koji se dozama ionako treba prilagoditi promjeni namirnica. Vjerujem da se iz navedenih razloga “ne preporučuju” dijabetičarima. Istovremeno, sirova prehrana uvedena postupno i/ili pod stručnim vodstvom dijabetes može i preokrenuti.

 

Recentna klinička istraživanja dr. Cousensa pokazuju nedostatak pojedinih nutrijenata kod svih osoba bez obzira na način prehrane. Primijećen je nedostatak vitamina B24, općenito vitamina B kompleksa, vitamina C, vitamina D i E te omega-3 masnih kiselina. Pravilna veganska prehrana, tj. svjesna prehrana usklađena s promjenjivim individualnim potrebama osigurava maksimum kvalitetnih nutrijenata. Nadoknada nutrijenata čiji je nedostatak posljedica današnjih uvjeta života moguć je putem supernamirnica. Preporuča se nadomještanje vitamina B24 kvalitetnim suplementima.

 

Orašidi, sjemenke, žitarice i mahunarke izvor su lecitina, antigena na koje reagiramo ovisno o krvnoj grupi. Negativan utjecaj lecitina umanjuje se i/ili neutralizira izazivanjem procesa klijanja te konzumacijom u umjerenim količinama, odnosno u količinama koje ne izazivaju negativne reakcije.

 

Specifičan manjak koji se pojavljuje uslijed veganske prehrane jest manjak kolesterola. Zdrava razina kolesterola potrebna je za hormonalnu ravnotežu te funkcije mozga. Prema smjernicama dr. Cousensa potrebno je pet žlica kokosova ulja dnevno. Kokosovo ulje izvor je prirodnih zasićenih masnih kiselina.

 

Nisu istinite tvrdnje da je sirova hrana hladna niti da priprema oduzima mnogo vremena. Umjesto da namirnicu skuhate pa čekate da se ohladi da je možete pojesti, hranu možete ugrijati. Namirnice i same po sebi nose energiju koja hladi ili grije, izazivaju lužnatost ili kiselost i izvor su jednoga od pet primamih okusa. Osnovna je priprema izuzetno kratka, potrebno je tek nekoliko minuta. Sirova prehrana međutim traži organizaciju, odnosno promjenu obrazaca pripreme. Potrebno je vrijeme za pokretanje procesa klijanja, za mariniranje, za dehidraciju, hlađenje. U stvarnome vremenu potapanje orašida primjerice zahtjeva koju minutu, ali nakon toga slijedi proces. Sirova prehrana stoga nas vraća prirodnomu ritmu i traži strpljenje iako ne ulazi u našu satnicu. Sirova prehrana daruje vam dodatno vrijeme jer vas puni energijom i bistrinom te ste u konačnici učinkovitiji i trebate manje odmora. Promjene u prehrani otvaraju nova područja i u vašim životima.

 

Izbor namirnica za dugovječnost

 

Programi Centra Tree of life usmjereni su na zdravlje. Izbor namirnica omogućava sustav koji daje više nego što troši. Omogućava dugovječnost s namjerom omogućavanja prirodnoga proces starenja stanica organizma. Cilj je stvaranje okoliša koji zdrave stanice stimulira da žive, a bolesne da odumiru pravilnim redoslijedom. Smjernice dr. Cousensa sastoje se od popisa namirnica prema fazama: fazi liječenja, stabilizacije te fazi održanja zdravlja.

 

FAZA 1 - faza ozdravljenja, baza

 

povrće: zelene klice, zeleno lisnato povrće, zeleni sokovi i kašasti sokovi, drugo povrće

morsko povrće: kelp, nori, dulse, morska palma, morska leća

non-sweet fruits (plodovi koji nisu slatki): rajčice, krastavci, crvena zvonasta paprika, limun, limeta

masnoće/ulja: konoplja ulje/sjemenke/prašak, avokado, masline i maslinovo ulje, sezam/bundeva/badem ulje, sjemenke lana, orašasti plodovi i sjemenke (osim kikirikija, indijskih oraščića, pistacija, pamukova sjemena), ulje kokosa (ne za dijabetičare), kakao u zrnu (ne za dijabetičare)

superhrana: blue green alge, zeleni prahovi, spirulina, chlorella, marine phyto-plankton, noni i mangosteen ekstrakt, sok od zelene trave pšenice

fermentirana hrana: kultivirano* mlijeko sjemenki, kultivirani* sir sjemenki, kiselo zelje, jabučni ocat, miso bez soje

zasladivači: stevia, xylitol

klice mahunarki – umjereno: leća (dobro za dijabetičare), zlatni grah (dobro za dijabetičare)

čajevi, začini i bilje: biljni čaj bez kofeina, sve bilje i začini

suplementi: ljekoviti ekstrakt gljiva, probiotici, enzimi, bilje, ionizirani minerali, msm, silicij, ekstrakt češnjaka, vitamin C

neprerađena sol: himalajska, keltska, izvorna

*kultivirana hrana uključuje dodane probiotike

 

FAZA 1.5 - faza stabilizacije

 

povrće (sirovo, cjelovito): mrkva, cikla, grubo prešani

voće: grejp, maline, borovnice, jagode, trešnje, brusnice (svježe, nezaslađene)

začini/zaslađivači: mesquite meal, sirovi rogač, kakao maslac/ulje

superhrana: mogranji (šipak), goji bobice, cvjetni prah, maca korijen

žitarice: kvinoja, heljda, proso, amarant, pir, kamut

fermentirana hrana: kultivirano* kokosovo meso

sok: sok od grejpa razrijeđen u omjeru soka i vode1:2

* kultivirana hrana uključuje dodane probiotike

 

FAZA 2 - održanje zdravlja

 

povrće (sirovo): yam, sIatki krurmpir, bundeva, pastrnjak, repa

kokos: kokosova voda(razrijeđena),kokosovo meso/pulpa, kokosova krema/čips

voće: naranče, jabuke, kruške,breskve, šljive, kupine

zasladivači: yacon, lucuma, inulin

fermentirana hrana: kefir od kokosa

čaj: bijeli, zeleni

 

zelena stevija

 

FAZA 2 - u minimalnim količinama

 

voće bogato šećerom: marelice, smokve, grožđe, ogrozd, dinje, mango, banana, papaja, persimmon, ananas, kivi, sapote, tamarin, tropska jabuka, rambutian, durian (op. a. tropsko voće)

sušeno voće: smokve, datulje, grožđice

voćni sok i sok od mrkve, svježi i sirovi razrijeđen vodom u omjeru 1 : 2

lagano kuhano cjelovito povrće: yam, slatki krumpir, bundeva, pastrjak, cikla, repa, grubo protisnuto, summer squash

fermentirana hrana: organs ka kom bucha, rejuvelac


HRANA KOJU TREBA IZBJEGAVATI

 

procesuirana hrana

hrana životinjskoga podrijetla: meso, mliječni proizvodi, jaja, med loše kvalitete

sve žitarice osim gore navedenih

kikiriki, indijski oraščić, pamukovo sjeme, pistacije

kukuruz, bijeli krumpir, gljive

šećer, alkohol, kava, kofein, tobacco

zagrijavano, rafinirano, procesuirano ulje i margarini

soja umak, nama shoyu, braggs

kvasac, delikatesni kvasac

flaširane sokove

nekontrolirano fermentiranu hranu

tamnu i svijetlu agavu

 

 

Napisala: Zrinka Babić

 

Objavljeno u biltenu Zagrebačkog dijabetičkog društva, br. 1(76), svibanj 2013.

 

Izvor: http://www.gabrielcousens.com

 

Sheraj :-)